Previous
Next

دوره ی هپی انگلیش یک فرایند آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان 3 تا 7 سال است.

در این دوره کودکان یادگیری زبان را بصورت غیر مستقیم و با فعالیت و بازی های جذاب وهیجان انگیز شروع میکنند. در کلاس های هپی از کتاب استفاده نمی شود و از آموزش کلمه و جمله به بچها نیز خبری نیست. چون ما معتقدیم کودکان با یاد گرفتن ده ها و صد ها کلمه انگلیسی در نهایت نمی توانند مکالمه کنند و یا از طریق زبان ارتباط برقرار نمایند.

در دوره ی هپی مربی از همان ابتدا با کودک انگلیسی صحبت می کند و بواسطه بازی و فعالیت هایی که با بیان ساده وکودکانه انجام می دهد، او را در معرض زبان انگلیسی قرار داده و در نتیجه کودک آرام آرام مانند زبان مادری شروع به فراگیری زبان دوم میکند. ممکن است کودک معادل فارسی کلمات را متوجه نشود ولی  این روند باعث می شود او بتواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و منظور خود را بیان کند.

کلاس های هپی فعالیت محور بوده و با انواع مختلفی از بازی ها از جمله نقاشی، کاردستی، بازی با لگو، نمایش، شعر خواندن، آشپزی، توپ بازی و غیره همراه هستند.

یکی از موارد مهمی که هپی انگلیش را از دیگر دوره های آموزش زبان به کودکان متمایز می‌کند این است که در این سیستم، آموزش به صورت مستقیم نیست و کودک احساس اجبار برای حضور ندارد در کلاس را ندارد و کلاس را محل بازی و مربی را دوست خود می‌داند.

چنین فضایی باعث می‌شود کودک به بهترین نحو ممکن زبان دوم را درک کند و برای صحبت کردن شوق و ذوق بسیاری داشته باشد. در واقع فراگیری زبان یک تجربه جدید و سرگرم کننده خواهد بود که حاصل بازی و فعالیت های شادی است که کودک در کنار مربی انجام می دهد.

برخلاف نظر بعضی مردم،اثبات شده که کودکان میتوانند فرایند یادگیری دو و یا چند زبان جدید را حتی از بدو تولد آغاز نمایند، مشروط به اینکه درمعرض زبان های مختلف هم باشند نه اینکه بصورت مستقیم آموزش ببینید. آموزش مستقیم زبان به کودکان زیر 8 سال توصیه نمی شود و فایده چندانی نخواهد داشت.

 همچنین در پرورش کودک دو یا چند زبانه، بعضی از پدر و مادرها فکر می کنند که اگر کودکشان در معرض یاد گرفتن دو زبان به طور همزمان قرار گیرد ، کودک گیج خواهد شد و فرق بین دو زبان را نخواهد فهمید. «باربارا زورر نویسنده مقاله رشد کودک دو زبانه اینطور می نویسد «فقط چند روز بعد از تولد نوزاد، او می تواند تفاوت  بسیاری از زبان ها را درک کنند». این موضوع مخصوصاً وقتی که زبان ها کاملاً با هم متفاوت هستند صدق می کند، مانند زبان فرانسوی و عربی. تجربه  به ما نیز نشان داده  کودکان معمولا پس از مدتی تفاوت بین زبانها را متوجه می شود و پس از مدتی شروع به تفکیک آنها از یکدیگر می نمایند. ضمن اینکه نتایج بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کودکان دو زبانه خلاق تر و باهوش تر از سایر کودکان هستند.

ساختار مغزی کودکان به گونه ای هست که وقتی در معرض دو و یا چند زبان مختلف قرار می گیرند آنها را مانند زبان مادری و با لهجه درست فرا می گیرند در حالی که تقریبا پس از 5 یا 6 سالگی این ویژگی مغزی شروع به کمرنگ شدن می کند و در 8 یا 9 سالگی تقریبا از بین می رود. هر چند کودکان 8 و 9 ساله همچنان از توانایی مغزی بهتری نسبت به بزرگسالان برای آموختن زبان دوم برخوردار هستند.

با این توضیح می توان گفت برای حضور در کلاسهای هپی هر چه سن پایین تر باشد بهتر است و تجربه به ما نشان می دهد کودکان در سنی حدود 3 یا 4 سالگی می توانند در این کلاسها شرکت کنند. اما  کودکانی که یکی دو سال پیش از حضور در کلاس را با تماشای انیمیشن و کارتون های انگلیسی گذرانده باشند نتیجه بسیار بهتری خواهند گرفت.

home1

kids-playing-with-tablet-happy-parents-in-background

اگر میخواهید کودکان، زبان را بطور طبیعی و درست یاد بگیرد از اموزش کلمه ها و جمله های انگلیسی به آنها پرهیز کنید. این روش نه تنها باعث پیشرفت کودکان نمیشود بلکه باعث میشود کلمات را با تلفظ غلط یاد بگیرند، مگر اینکه والدین به زبان انگلیسی با لهجه درست مسلط باشند. بهترین  کاری که خانواده ها در جهت رشد زبان کودک می توانند انجام دهند فراهم کردن مجموعه های کارتونی زبان انگلیسی برای کودکانشان است چون تماشای روزانه حد اقل دو ساعت کارتون زبان اصلی از مهمترین ارکان فراگیری در دوره هپی است. هر چند تماشای کارتون نقش بسزایی در فراگیری زبان دوم دارد ولی به تنهایی کافی نیست و کودک برای تمرین کردن آنچه که از تماشای کارتون ها یاد گرفته نیاز به یک هم صحبت و مربی دارد تا بتواند مکالمه کردن را نیز بیاموزد.

Ben-And-Holly-web-image

مجموعه Ben and Holly

03sdfsdfsd

مجموعه Peppa Pig

02sdfsdfs

مجموعه Bubble Guppies

مجموعه Blippi

[metform form_id="1136"]